بازاریابی برونگرا یا outbound Marketing چیست؟

نزدیک به دو دهه از عمر بازاریابی برونگرا می گذرد. شاخه ی دیگری هم از بازاریابی تحت عنوان بازاریابی درون گرا وجود دارد که درواقع تحت حمایت و زیر چتر بازاریابی برونگراست.

در این مقاله قصد داریم به اینکه بازاریابی برون گرا یا outbound Marketing چیست؟ بپردازیم.

بازاریابی برونگرا یا outbound Marketing چیست؟

برای شرح بازاریابی از نوع برونگرا برای شما مثال های زیر را مطرح می کنیم:

فرض کنید حین تماشای سریال یا فیلم سینمایی هستید که برنامه قطع می شود و شما با تبلیغ کالایی به عنوان مثال شامپوی سر رو به رو می شوید.

در اتوبانی حین رانندگی محتوای یک بیلبورد تبلیغاتی توجه شما را به خود جلب می کند.

و یا حین عبور در چهارراهی شخصی با دادن تراکت تبلیغاتی تردد شما را متوقف می کند.

در تمامی موارد گفته شده عرضه کننده یا صاحب کسب و کار سعی نموده تا تعاملی را با شما آغاز کند که به آن بازاریابی برونگرا می گویند.

حتما بخوانید: بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

از اصطلاحات رایج دیگری که برای این سبک از بازاریابی به کار می رود می توان به بازاریابی مزاحم یا وقفه انداز هم اشاره نمود.

دلیل آن هم این است که ذهن مخاطب درگیر هدف دیگری است و بدون هیچ آمادگی با پیام تبلیغاتی یک محصول یا خدمت رو به رو می شود.

ابزارهای بازاریابی برونگرا یا outbound Marketing چیست؟

بازاریابی برون گرا از روش های سنتی شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تلفنی، بروشور، پیامک تبلیغاتی و مواردی از این قبیل.

هم چنین این سبک از بازاریابی بخش از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال هم حساب می شود که از روش های آن می توان به ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری در سایت های مختلف، تبلیغ از طریق افراد با مخاطبان زیاد شامل بلاگرهای شبکه اجتماعی اینستاگرام و یا مدل ها و بازیگرو اشخاصی از این گروه.

مزایا و معایب بازاریابی برونگرا یا outbound Marketing چیست؟

درباره مزایا و معایب بازاریابی برونگرا باید بگوییم که به نظر می رسد در مقایسه با نوع درونگرا مزایایی کمتری دارد.

به این خاطر که در بازاریابی برونگرا میزان سرمایه گذاری که باید صورت بگیرد بیشتر است و در عوض ردیابی پیام و میزان بازگشت سرمایه کمتر است

اما از مهم ترین مزایای آن برندسازی است البته به این شرط که بیشتر از ابزارهای سنتی بازاریابی برون گرا استفاده کنید.

با در نظر گرفتن مطالب  گفته شده و هم چنین مطالعه مقاله ی مربوط به به بازاریابی درون گرا حتما به این نتیجه رسیده اید که از نظر اقتصادی کاربرد بازاریابی برونگرا به نسبت گذشته کمتر شده است اما باز هم بسته به نوع محصول، خدمات و بازار کسب و کار میزان اثر بخشی متفاوت است و حتما باید بررسی عمیق تر و دقیق تری در این مورد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn