بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟ بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing از شاخه های اصلی دیجیتال مارکتینگ است که برای موفق شدن در آن برنامه ریزی خاصی داشته باشید.

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

این نوع بازاریابی اینترنتی که نام دیگر آن بازاریابی جاذبه ای یا ربایشی است به تکنیک هایی گفته می شود که با مردم را به سمت محصول، خدمات و یا برند شما سوق می دهد.

این تکنیک بهترین و موثرترین روش برای کسب و کارهای آنلاین است. در بازاریابی درونگرا شما با انتشار محتوایی هماهنگ با سلیقه کاربر هدف خود می توانید ترافیکی در وب سایت خود ایجاد کنید و این ترافیک را به مرور زمان به مشتری و یا هواخواه تبدیل کنید.

در این سبک از بازاریابی شما ابتدا باید درباره ی مخاطبان و کاربران هدف خود تحقیق کنید و پس از آن کاملا سنجیده و حساب شده پیام خود را در هر مرحله از مسیر سایت خود برای مشتری به نمایش قرار دهید.

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) کاملا وابسته به محتوایی است که شما منتشر می کنید بنابراین باید از طریق محتوای خود مسیری را برای مخاطب فراهم کنید که احساس کند خودش به سمت شما آمده است و اختیار مسیر را دارد نه اینکه شما به سمت او رفته اید و بدون د رنظر گرفتن نیاز اصلی او می خواهید خواسته ی خود را القا کنید.

از متدهایی که در بازاریابی درونگرا به کار می رود ایمیل مارکتینگ، وبلاگ نویسی، تهیه ویدئو و پادکست، کتاب الکترونیکی (pdf ) ، وبینار، خبرنامه الکترونیکی، سئو و بهینه سازی سایت و بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

بازاریابی درونگرا یا بازاریابی برونگرا؟

بازاریابی درونگرا یا بازاریابی برونگرا؟

بازاریابی برونگرا از دیگر شاخه های اصلی بازاریابی است و اگر از دیدگاه قدیمی تر به آن بنگریم کاملا متفاوت با نوع درونگراست. به همین خاطر نمی توان گفت بازاریابی درونگرا یا بازاریابی برونگرا؟!

حتما بخوانید: بازاریابی برونگرا یا outbound Marketing چیست؟

بازاریابی برونگرا به روش های سنتی گفته می شود و شامل تبلیغات تلویزیونی، تلفنی، بروشور و از این دسته است.

اما از سبک بازاریابی برونگرا در شاخه ی بازاریابی دیجیتال هم می توان استفاده نمود مانند تبلیغات بنری، تبلیغات در موتورهای جستجو، استفاده از نوع تبلیغ ppc و …..

به طور کلی نمی توان گفت که کدام یک از این روش ها بر دیگری برتری دارد. در واقع این دو روش مکمل هم هستند و شما باید با در نظر گرفتن نیاز فعلی خود و اهدافی که برای آینده دارید از این روش ها استفاده کنید.

بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟

اولویت هایی که به شما برای انتخاب مسیر بازاریابی خود از میان بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) یا برونگرا می تواند به شما کمک کند شامل موارد زیر هستند:

  • مشتریان شما چه کسانی هستند و اطلاعات موردنیاز برای رفع نیاز خود را از چه راهی به دست می آورند؟
  • آیا هدف شما جذب ترافیک بیشتر است؟ (پس برای این روش بازاریابی درونگرا بهترین گزینه است)
  • آیا هدف شما بیشتر شناخته شدن برند است؟ (پس باید ترکیبی از هر دو روش را انتخاب کنید)
  • چه نوع محتوایی را می خواهید برای عموم مردم به نمایش بگذارید؟
  • وضعیت فعلی کسب و کار شما چگونه است؟

ما  در این مقاله قصد داشیتم به بررسی اینکه بازاریابی درونگرا یا Inbound Marketing چیست؟ بپردازیم اما به طور مختصر اشاره ای به بازاریابی برونگرا هم نمودیم تا در مقاله های آتی بیشتر به آن بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn