دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی اینترنتی از دو دهه ی اخیر بسیار گسترده شد و به طور خیلی ساده باید بگوییم که به مجموعه اقداماتی که با استفاده از ابزارهای دیجیتال برای تبلیغ محصولات و یا خدمات صورت میگیرد، گفته می شود.

این روش ورژن جدید و گسترده ای از بازاریابی سنتی می باشد که زیرمجموعه ای از مدیریت تبلیغات و مدیریت بازاریابی به شمار می رود.

دیجیتال مارکتینگ را چگونه معنا می کنید؟

سایت hubspot که اعتبارو فعالیت خاصی در زمینه بازاریابی اینترنتی و تولید محتوا دارد درباره اینکه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟ میگوید که بازاریابی دیجیتال یک چتر مفهومی می باشد.

بنابراین تعریف مشخصی ندارد و در هر جایی که سیل عظیمی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به همراه افراد زیادی وجود دارد بهترین مکان برای دیده شدن است.

در ادامه به معرفی تمامی ابزارهای های بازاریابی دیجیتال و روش های آن می پردازیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

موارد فهرستی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال و انواع آن است:

  •  SEM یا بازاریابی توسط موتورهای جستجو
  • SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • Content Marketing یا بازاریابی محتوا
  • Content Strategy یا استراتژی محتوا
  • Inbound Marketing یا بازاریابی درونگرا
  • Digital Viral Markreting یا  بازاریابی ویروسی دیجیتال
  • Affiliate Marketing یا بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  • Social Media Marketing یا بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • Influencer Marketing یا  اینفلوئنسر مارکتینگ
  •  Email Marketing یا  ایمیل مارکتینگ
  • SMS Advertising یا  تبلیغات پیامکی
  • Banner Advertising یا تبلیغات بنری
  • Mobile Marketing یا  بازاریابی موبایل
  • PPC یا  تبلیغات بر اساس کلیک

با در نظر گرفتن فهرست بالا به این نتیجه می رسیم که مناسب ترین بستر برای یک دیجیتال مارکتینگ موفق، وب سایت می باشد.

دیجیتال مارکتینگ چگونه عمل می کند؟

بعد از اینکه متوجه شدیم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟ حال به این نکته می رسیم که دیجیتال مارکتینگ چگونه عمل می کند؟

از وب سایت گرفته تا فعالیت های آنلاینی مانند بازاریابی ایمیلی، تبلیغات دیجیتال، تبلیغات بنری و سایر موارد این چنینی که برای مدیریت و شناسایی برند انجام می شود طبق گفته ی hubspot زیر چتر بازاریابی اینترنی می باشن.

بنابراین هر کسب و کاری برای رشد و بقای خود در برابر رقیبانش حتما باید در فضای دیجیتالی حضور پیدا کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این روزها شیوه تصمیم گیری کاربران تغییر کرده و دیگر کمتر کسی به راحتی به کسب و کارها اعتماد می کند پس به دیجیتال مارکتینگ به چشم ابزاری برای کمک نگاه نکنید بلکه به اجباری برای حفظ خود نگاه کنید.

در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر ابزار دیجیتال مارکتینگ در دیجی اکتیو خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn