قیف بازاریابی محتوا – تاثیر تولید محتوا بر سئو و دیجتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ و یکی از تکنیک بسیار مهم در سئو و بهینه سازی سایت می باشد که قیف بازاریابی محتوا به کمک آن می آید.

هدف اصلی بازاریابی محتوا

در طول چند سال فعالیت در این حوزه، از ابتدا تاکنون دو نوع مخاطب برای تولید محتوا وجود داشته است.

دسته اول تنها به دنبال فروش از طریق محتوای وب سایت خود می باشند و دسته ی دوم کسانی هستند که از دید آنها در زمینه ی برندینگ و فروش، هر چقدر محتوا ناب تر و بهتر باشد برندشان محبوب تر و معتبرتر خواهد بود و به طبع این امر در فروش و خدمات هم تاثیر خواهد گذاشت.

به هر حال هدف هر دو گروه جذب مشتری و افزایش فروش و خدمات است اما با توجه به تجربه ی چندین ساله ی خود باید بگویم:

هدف اصلی بازاریابی محتوا، جذب مشتری و هدایت آن به سمت کالا و خدمات است.

در بازاریابی محتوا، تمرکز اصلی بر روی جذب مخاطب است تا به مشتری راغب تبدیل بشود.

برای این کار باید بدانید که مخاطب محتوای موردنظر به دنبال چیست و دقیقا یا تقریبا چه چیزی بیشتر از محتوای شما را می خواهد؟

بهترین روش هم استفاده از قیف بازاریابی محتوا در تولید محتوا است.

مطمئنا بعدها تاثیر تولید محتوا بر سئو و دیجیتال مارکتینگ را عمیقا درک خواهید کرد و از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

قیف بازاریابی محتوا چیست؟

قیف بازاریابی محتوا چیست؟

با توجه به تمامی موارد گفته شده در بالا بهتر است رویکرد خود را تغییر دهید و به جای اینکه به دنبال جذب مشتری باشید و او را ناگهانی به سمت خرید هدایت کنید از مراحل قیف بازاریابی استفاده کنید.

شما با این روش می توانید حتی می توانید کسانی که به محصول شما علاقه مند نیستند را به مشتری خود تبدیل کنید.

حتما بخوانید: راهنمای کامل قیف بازاریابی یا Marketing Funnel

تاثیر تولید محتوا بر سئو و دیجتال مارکتینگ

تاثیر تولید محتوا بر سئو و دیجتال مارکتینگ

از مزایای روش قیف بازاریابی محتوا کمک به بهبود بازاریابی محتواست که هم منجر به فروش و برندینگ می شود و هم منجر به رشد وضعیت سئوی سایت و افزایش بازدید و ترافیک آن.

بنابراین محتوا پادشاه سئو و بازاریابی اینترنتی و قلب تپنده ای برای موفقیت در بازاریابی است.

مراحل قیف بازاریابی محتوا

برخلاف قیف بازاریابی که شامل 6 مرحله است، مراحل قیف بازاریابی محتوا شامل 4 قسمت به صورت زیر می باشد:

  • مرحله ی اول: جذب بازدیدکننده محتوایی
  • مرحله ی دوم: تبدیل بازدید کننده به مخاطب
  • مرحله ی سوم: تبدیل مخاطب به مشتری و فروش
  • مرحله ی چهارم: ایجاد وفاداری

مراحل قیف بازاریابی محتوا

البته مراحل بالا تنها برای قیف بازاریابی است و خود تولید و بازاریابی محتوا شامل مراحلی بیشتر از این می باشد.

حتما بخوانید: مراحل قیف بازاریابی چیست؟

شما برای مرحله ی اول که هدف جذب ورودی برای محتوای شماست و در ابتدای قیف قرار دارید، می توانید از سئو و تولید انواع محتوا استفاده کنید که هم معتبر باشد و هم دارای عنوان و توضیحات متایی جذاب و کنجکاو کننده داشته باشد مانند: چرا، چطور، چگونه، راهنما، آموزش، نکات کلیدی، تکنیک و مواردی از این قبیل استفاده کنید.

برای مرحله ی دوم باید زمینه ی اعتماد سازی را فراهم کنید. معمولا معرفی منبع باعث افزایش اعتبار مقالات می شود. برای محصولات و خدمات هم از قسمت نظرات کاربران و ارائه اطلاعات تصویری، ویدئویی و محتوایی با ارزش تر و مفیدتر به خصوص درباره ی گارانتی و خدمات پس از فروش.

برای مرحله سوم که در انتهای قیف قرار دارید، مخاطب به شدت علاقه مند و کنجکاو شده است که میل به خرید دارد بنابراین شما باید این میل را در او بیشتر می کنید.

در این قسمت می توانید از دکمه ی Call To Action، پیشنهاد تخفیفاتی با مدت زمان کوتاه، اشانتیون یا هدایای هدیه و سایر روشهای تبلیغاتی دیگر استفاده کنید.

برای مرحله ی چهارم شما باید میزان وفاداری مشتری و تعامل با او را بیشتر کنید. برای این موضوع می توانید از ایمیل مارکتینگ، ارسال پرسشنامه و نظر سنجی برای بهبود فرآیند و یا برنامه هایی برای قدردانی از مشتری استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که بیشترین درآمد هر کسب و کاری از 20 درصد مشتریان آن حاصل می شود و این قانون 80-20 برای تجارت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn