بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ – بازاریابی رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به سایت هایی گفته می شوند که از قشرها و کشورهای مختلف می توانند اقدامات متفاوتی را در آنها ایجاد کنند. مانند فیسبوک، توییتر و ….

بد نیست یادی از اولین شبکه  اجتماعی فیسبوک بکنیم که از زمان ورودش تاکنون هرروز به محبوبیتش اضافه شده است.

 اعضای شبکه های اجتماعی را در ابتدا نوجوانان و  جوانان تشکیل می دانند اما اکنون از سن ها، جنسیت ها و فرهنگ های متفاوت در آن عضو شده اند.

همین امر موجب شکل گیری فرآیندی تحت عنوان بازاریابی شبکه های اجتماعی شد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی از روش های مهم در امر دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین و هم چنین برندینگ است. با حضور در آنها می توان مخاطب را با برند، کالا و خدمات موردنظر خود درگیر نمود.

البته ناگفته نماند که این شبکه ها در سئوی سایت هم بسیار تاثیر گذار هستند به این دلیل که موجب افزایش بازدید و محبوبیت سایت می شوند.

هدف بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

از اصلی ترین و مهم ترین هدف بازاریابی شبکه های اجتماعی ایجاد جذابیت برای مخاطب است تا محتوای تولید شده توسط کاربر لایک و اشتراک گذاری شود.

 از این طریق می توان هم میزان آگاهی سازی از برند را افزایش داد و هم دسترسی سایر مخاطبان را آسان تر کرد. بنابراین به این نتیجه می رسیم که تمرکز اصلی بر روی مردم است.

حتما بخوانید: استراتژی های برندینگ چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک شیوه از بازاریابی است که روش خاص خود را دارد و فعالیت در هر شبکه با شبکه ی دیگر متفاوت است. دلیل آن هم ساختار متنوعی است که هرکدام دارا می باشند.

برخی به اشتباه فکر میکنند دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی شبکه های اجتماعی است که محبوب ترین آنها در ایران اینستاگرام و تلگرام است اما باید گفت که این مورد تنها بخش کوچکی از بازاریابی اینترنتی است بنابراین کار کردن به سبک بازاریابی با این شبکه ها دلیلی بر اینکه فرد خود را دیجیتال مارکتر بنامد، نیست.

ابزار بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

ابزار بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بهینه سازی شبکه های اجتماعی که به اختصار آن را SMO می نامند مانند SEO عمل می کند و هدف آن راهنمایی مخاطبان هدفمند به صفحه ی مورد نظر است.

اصلی ترین ابزار بازاریابی شبکه های اجتماعی برای فرآیند بهینه سازی محتوای تولید شده در سایت و ایجاد پست و هشتگ می باشد.

شما از طریق محتوای تولید شده در سایت می توانید برای آنها دکمه ی اشتراک گذاری قرار دهید و از کاربر بخواهید که شما را شبکه های موردنظرتان دنبال کند.

پست و هشتگ هم بر خلاف موردقبل ابزاری مستقیم و اختصاصی برای ایجاد تعامل با کاربر است.

در مورد هشتگ این نکته را در نظر داشته باشید که نه در استفاده از آن زیاده روی کنید و نه به طور کامل آن را حذف کنید. میزان متعادل و منطقی برای استفاده 5 الی 6 هشتگ است.

هشتگ ها لزوما برای دیده شدن نیستند. شما با استفاده از آنها به موتور شبکه ی اجتماعی مورد نظر خود مانند اینستاگرام می فهمانید که در این زمینه من را به سایر اشخاصی که صفحه های دیگر را دنبال می کنند نشان بده.

برنامه ی بازاریابی شبکه های اجتماعی

برنامه ی بازاریابی شبکه های اجتماعی

حال سوالی که مطرح می شود این است که برای تدوین برنامه ی بازاریابی شبکه های اجتماعی باید چکار کنیم.

در پاسخ به این سوال باید گفت که پس از آنکه مشخص کردید در کدام شبکه ها حضور فعال تری داشته باشید باید:

  1. اهداف خود را شفاف سازی کنید
  2. مارکتینگ پلن و استراتژی خود را برای حضور مشخص کنید.
  3. رفتار مخاطب را بررسی کنید
  4. به طور مداوم در این شبکه ها حضور داشته باشید و طبق برنامه پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در ارتباط باشید
Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn